loading
صنعت موتورسیکلت و بحران کرونا 1399/02/08

صنعت موتورسیکلت و بحران کرونا

بنابر گزارش منتشر شده در وب سایت Rideapart، اکنون به دلیل شیوع COVID-19 زمان خوبی برای هیچ کسى نیست و صنعت موتورسیکلت نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. سطح قرنطینه شدید در بعضی از نقاط دنیا بدان معنی است که مردم در حال ساختن موتورسیکلت، فروش موتورسیکلت و یا موتورسیکلت سواری نیستند که این موضوع می تواند برای کل صنعت فاجعه بار باشد.

ایتالیا، محل حضور چندین تولیدکننده بزرگ موتورسیکلت است که به شدت از این موضوع آسیب مى بیند. کارخانه دوکاتی تعطیل است. در حالی که MV Agusta و گروه Piaggio (از جمله Moto Guzzi Aprilia و Vespa) کوشیده اند با وجود اقدامات شدید قرنطینه، کارخانه های خود را باز نگه دارند، اما این خود یک اقدامی سوال برانگیز است. آنها پس از دستورات سختگیرانه دولت، کارخانه های خود را بیکار کرده اند. به دلیل این که ایتالیا توسط COVID-19 وضعیت خوبى ندارد، از این رو بازار جهانی موتورسیکلت نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. همچنین BMW و Yamaha نیز کارخانه هاى خود را تعطیل کرده اند.

چین که ویروس کرونا از آنجا شروع شد، نه تنها خود تولیدکنندگان و موتورسواران بی شماری دارد بلکه بسیاری از سازندگان قطعات چینى هستند که شرکت های دیگر برای ادامه ساخت موتورسیکلت خود به آنها متکى هستند. اگرچه ویتنام سال۲۰۲۰ را با رشد ۱۱درصدی صنعت آغاز کرد، اما به دلیل اثرات اقتصادی ویروس، بیش از پیش با مشکل مواجه می شود. همچنین انتظار می رود تایلند علی رغم رشد سریع صنعت موتورسیکلت، از سال ۲۰۱۹، به دلیل شرایط فعلى ٢٠درصد فروش خود را از دست بدهد. ایالات متحده اخیراً به عنوان کشوری که بیشترین موارد COVID-19 را دارد، از چین پیشی گرفت و صنعت موتورسیکلت امریکا نیز به همین ترتیب تحت تأثیر قرار می گیرد.

یک کارمند در کارخانه میلوکی هارلی دیویدسون آزمایش ویروس آن مثبت اعلام گردید و باعث شد که این کارخانه و همچنین کارخانه پنسیلوانیا آنها حداقل تا پایان ماه مارس تعطیل شود. اگرچه تأیید نکرده اند که همه کارمندانشان آلوده شده اند، اما تا اواخر ماه مارس کارخانه های خود را به دلیل احتیاط تعطیل کردند. در حالی که ایالت هاى زیادى صنعت حمل و نقل را جزء مشاغل اساسی می دانند که مجاز به باز بودن هستند، اما تعداد معدودی از افراد در حال حاضر قصد خرید موتورسیکلت جدید را دارند، به ویژه در شرایطی که وضعیت اقتصادی شخصی آنها ممکن است ناسازگار یا فاجعه بار باشد. حتی اگر فروشگاه هاى موتورسیکلت باز باشند، احتمالاً تجارت با کندی همراه است. شاید هم با کاهش ساعات و تعداد کم کارمندان حضور داشته باشند.

حتی بدتر اینکه آغاز بهار یکی از گرمترین زمان ها برای خرید موتورسیکلت است و فروشندگان آن فرصت را کاملاً از دست می دهند. همه می خواهند که هرچه سریعتر این تعطیلات تمام شود و طبق معمول به تجارت بازگردند. بدیهی است که خاموشی هایی مانند این برای تجارت بسیار بد است. با این حال، سلامت و رفاه کارگران و مصرف کنندگان از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا مردم نمی توانند در صورت مریض بودن یا بدتر شدن، تولید، خرید و فروش داشته باشند.

 

منبع خبر: www.rideapart.com

نظر خود را در این قسمت ثبت نمایید